Word reseller

Retourneren of Ruilen

U kunt de producten die u bij Tuinmaterialen.nl gekocht heeft meestal gewoon retourneren. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van de producten. Helaas verkopen we ook producten waarbij retourneren net wat minder makkelijk werkt. Lees daarom goed de onderstaande tips, voorwaarden en uitzonderingen.

Retourneren kan zowel door uw bestelling bij één van onze distributie punten terug te brengen, als door het product (goed verpakt) retour laten halen door een van onze transporteurs op eigen kosten.

U kunt uw bestelling alleen retour laten halen of terugbrengen, mits deze aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • U doet beroep op het herroepingsrecht binnen 14 dagen na ontvangst.
  • Na aanmelding van uw retourzending heeft u 14 dagen de tijd om het product te retourneren.
  • Retourzendingen zonder aanmelding worden niet in behandeling genomen.
  • Het product is ongebruikt en niet gemonteerd geweest.
  • Het product is geheel onbeschadigd.
  • Het product zit in de originele verpakking (hier mag niet op geschreven worden).
  • Retourkosten komen voor uw eigen rekening.
  • Retourneren wegens transportschade, dit moet binnen 5 werkdagen na aflevering gemeld zijn om aanspraak te kunnen maken op de garantie, voorzien van foto's van de transportschade.
  • Wij betalen het volledige aankoopbedrag terug excl. eventuele verzendkosten voor de heenzending.

U kunt uw bestelling niet retourneren indien:

  • Producten die reeds gemonteerd zijn geweest.
  • Producten die ernstig beschadigd zijn die verdere verkoop verhinderen.
  • Producten waarvan de verpakking volledig verwoest is en/of niet meer aanwezig is.
  • Artikelen die speciaal voor u, op bestelling zijn gemaakt.
  • Teveel bestelde of overgebleven materialen nemen wij helaas niet retour.
  • Voor producten die beschadigd zijn, onderdelen missen of waarvan de verpakking beschadigd is, vergoeden wij maximaal 75% van het aankoopbedrag.
  • Verbruiksartikelen zoals, lijm, voeg, kit, zand, schoonmaakmiddelen etc. waarvan de verpakking is geopend.

Uw bestelling op retour laten halen?

Indien uw retouraanmelding is goed gekeurd door onze klantenservice kunt u uw bestelling retour laten halen door één van onze transporteurs. Dit gaat als volgt:

1. Kies een doordeweekse dag voor het ophalen, belangrijk is dat u die gehele dag beschikbaar bent.

2. Zodra wij uw retour ontvangen hebben, krijgt u van ons een bevestigingsmail van ontvangst. 

3. De transportkosten bedragen € 75,-. Voor eventuele specifieke vormen van transport vanwege moeilijke bereikbaarheid of een vrachtwagen met meeneemheeftruck, wordt 35 euro extra gerekend.

4. De kosten van de retourzending zullen wij verrekenen met het terug te storten bedrag van uw bestelling. Wij vragen hiervoor uw begrip.

U kunt uiteraard ook via een andere vervoerder de producten retourneren, dit is geheel uw eigen keuze en risico.

Zelf de producten terug brengen?

U kunt uw retourzending, op afspraak, ook kosteloos afgeven bij één van onze distributie punten. Wij verzoeken u uw komst vooraf aan te melden bij de klantenservice, zodat zij het distributie punten op de hoogte kunnen stellen van uw komst. Dit om teleurstelling te voorkomen en u niet voor een dichte deur staat. U ontvangt bij de afgifte van uw producten een schriftelijke bevestiging.

Wij zorgen er dan voor dat het bedrag van uw geretourneerde producten wordt teruggestort op uw rekening, uiterlijk binnen 14 dagen. Dit gebeurt op dezelfde manier waarop de oorspronkelijke transactie is verricht.

Ik heb een verkeerd of beschadigd product ontvangen, wat nu?

Ondanks onze uiterste voorzorgsmaatregelen kan het helaas gebeuren dat een product toch schade oploopt voor- of tijdens de bezorging. Ook komt het een enkele keer voor dat u het verkeerde product ontvangt. Mocht u een beschadigd of verkeerd product hebben ontvangen, neem dan binnen 5 dagen na ontvangst contact op met de klantenservice. Wij dragen er zorg voor dat u het juiste, onbeschadigde product zo spoedig mogelijk ontvangt.

Wanneer en hoe wordt ik terugbetaald?

Zodra wij uw retourzending ontvangen en verwerkt hebben zorgen wij ervoor dat het nog verschuldigde bedrag van uw geretourneerde producten wordt teruggestort op uw rekening, uiterlijk binnen 14 dagen. Wij betalen het volledige aankoopbedrag terug excl. eventuele verzendkosten voor de heen of terug zending of in te houden kosten voor de waardevermindering van het product door beschadiging aan het product of verpakking. De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht. Staat het bedrag na 14 dagen nog niet op uw rekening? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe krijg ik na het retourneren mijn volledige aankoopbedrag terug?

Bijna altijd krijgt u het volledige aankoopbedrag terug. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van uw product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om uw product in de originele onaangebroken verpakking en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product. Anders bepalen we aan de hand van de staat van het product wat de waardevermindering is. Voor producten die beschadigd zijn, onderdelen missen of waarvan de verpakking beschadigd is, vergoeden wij maximaal 75% van het aankoopbedrag.

Retour aanmelden

Voordat u een product of bestelling retourneert moet deze eerst aangemeld worden. Dit kan zowel door uw retour online aan te melden via het onderstaande aanmeldformulier of door contact op te nemen met onze klantenservice via de mail.